• להיות יזם ים

    תכירו את החקלאות הימית, תחום מרתק ופורץ גבולות שנלמד ונחקר בפקולטה למדעי הים.

    קרא עוד

  • להיות יזם ים

    תכירו את החקלאות הימית, תחום מרתק ופורץ גבולות שנלמד ונחקר בפקולטה למדעי הים

    קרא עוד

פרופ' אביעד קליינברג - נשיא חדש למרכז האקדמי רופין

פרופ' אביעד קליינברג - נשיא חדש למרכז האקדמי רופין

אושר פה אחד מינויו של פרופ' אביעד קליינברג כנשיא החדש של המרכז האקדמי רופין. פרופ׳ קליינברג יחליף בתפקיד את פרופ' גליה צבר שמסיימת את תפקידה בהצלחה גדולה לאחר 5 שנות כהונה.

קרא עוד

האקתון בינה מלאכותית - היי טק ברופין

האקתון בינה מלאכותית - היי טק ברופין

סטודנטים בהנדסה התחרו בהאקתון בינה מלאכותית וזכו בפרסים מכובדים ובהתנסות מעשית בפיתוח מעבד שתשרת אותם בעבודתם בתעשייה.

קרא עוד

שיא של 1149 בוגרים טריים

שיא של 1149 בוגרים טריים

בטקס מרגש שהתקיים בקמפוס בשבוע שעבר הוענקו 1149 תארי בוגר ומוסמך במרכז האקדמי רופין. האירוע היה לנקודת מפגש מיוחדת שבה לאחר כשנה שבה לא פקדו את הקמפוס סטודנטים, שמחנו לארח אלפי מבקרים בניהם בוגרים, בני משפחה נרגשים וחברי סגל אקדמי ומנהלי.

קרא עוד

העולם מורכב? הפתרון פשוט

"חברות שפעלו לפי דוקטרינת כללים פשוטים השיגו ביצועים עסקיים טובים יותר. לא מספיק להגיד למנהלים ללמוד מסיפורי הצלחה וכישלון – על מנת למנף את הלמידה יש לתרגם אותה לכללים שמספקים הכוונה ברורה" (ד"ר יואל אסרף).

העולם מורכב, תחרותי וגלובלי מאי פעם, ומשבר הקורונה רק טרף עוד יותר את הקלפים. הפתרון של בתי הספר למנהל עסקים שהיה אמור לספק מצפן בעידן חוסר הוודאות ולאפשר התנהלות עסקית מוכוונת מטרה הינו תוכנית אסטרטגית מפורטת. אולם, מנהלים רבים כבר למדו שלמרות ההשקעה הגדולה בתכנון אסטרטגי הרי שהיישום של התוכנית הוא המרכיב הקריטי. יישום זה הופך למאתגר במיוחד כשמנהלים בחברות בינלאומיות עובדים ממקומות שונים בעולם עם פערי תרבות ניכרים. במובן זה, חברות בינלאומיות רבות הפכו להיות מסורבלות ולמנהלים קשה לעיתים לעקוב אחר ריבוי המסרים ולהבין כיצד מצפים מהם לקבל החלטות ובאיזה כיוון. 

צוות חוקרים בהובלתו של ד"ר יואל אסרף מהפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים, פרסם לאחרונה מאמר בכתב העת היקרתי International Marketing Review המבוסס על הרצת מודל חדש של "דוקטרינת כללים פשוטים" בקרב כ- 400 חברות ישראליות בעלות פעילות בינלאומית. המודל מושתת על התפיסה שאותה קידם גם ליאונרדו דה וינצ'י והיא ש"פשטות היא התחכום האולטימטיבי". את התנ"ך רובנו לא זוכרים אבל את עשרת הדברות שהם למעשה אוסף של כללי עשה ואל תעשה רבים מאתנו מכירים.
לדברי ד"ר אסרף: "מסתבר שהשימוש בכללים פשוטים הוא נפוץ גם בקרב חברות רבות למרות שהרבה פעמים הם לא כתובים בשום מקום. במסגרת לימוד הנושא איתרנו כללים של חברות ידועות כגון: "אנחנו לעולם לא נעבוד עם משרד פרסום" (Soda Stream), "אנחנו נשיק מוצר חדש רק אם הוא ישיג רווחיות מינימאלית של 13.5%" (LEGO) , "אנחנו לעולם לא נשיק מותגים פרטיים" (Unilever), "אנחנו נשיק מוצרים אך ורק באם אנחנו יכולים להוביל את הענף" (Apple). השימוש בכללים פשוטים אלו שקל מאוד לזכור אותם, להבין אותם ולהשתמש בהם עוזר לחברות לפתח שפה שיווקית בינלאומית שמחברת עובדים ומנהלים ברחבי הגלובוס".

המחקר של ד"ר אסרף הוא המחקר הכמותי הראשון בתחום והחידוש המרכזי שלו הוא בכך שהודגם בו באופן מובהק ששימוש בכללים פשוטים מגביר משמעותית את הסיכוי לביצועים עסקים טובים יותר. מעבר לכך, נמצא שבעוד שלמידה מניסיון כגון תרבות התחקירים בסגנון חיל האוויר הינה חשובה, הרי שהאפקטיביות מלמידה שכזו מושגת רק כשלאחר תחקיר אירוע מוצלח או כישלון, דוחות התחקיר עוברים טרנספורמציה ומופקים מהם מספר מועט של כללים פשוטים מכווינים. "אף אחד לא יכול לזכור תחקירים ארוכים, אבל כלל שמנוסח בפשטות הינו זכיר יותר ומסייע לכוון אל ההתנהגות הרצויה" אמר ד"ר אסרף. בנוסף, נמצא שבניגוד לציפייה הרי שניהול לפי כללים פשוטים אינו הופך את הארגון לקשיח יותר. מסתבר שניהול בכללים פשוטים אף עשוי לספק גמישות למנהלים שכן הם נדרשים לקיים את הכללים הקיימים - בהם מאמינה החברה - וכשאין כללים כאלו, מתאפשר להם להגיע למטרה בדרכים יצירתיות חדשות. ג'ף בזוס שמנהל את אמזון ע"פ 14 כללי מנהיגות שכל עובד בחברה מכיר ידוע באמרתו "אנחנו עקשניים לגבי החזון , אנחנו גמישים לגבי הפרטים".

לסיכום, בעידן של הצפת מידע, חוסר וודאות ועולם גלובלי מורכב - השימוש בכלים פשוטים מומלץ – לידיעת מקבלי ההחלטות בנושא הקורונה שהצליחו עם הרבה רצון טוב לבלבל רבים.