• שליחות אקדמית

    לראשונה יצאה לפולין משלחת אקדמית מטעם המכון להגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין, הכוללת חוקרות הגירה, פליטות וטראומה, ששמה לה מטרה ללמוד ולתרום מהידע שצברה לגורמים שונים המעורבים בקליטה הראשונית של הפליטים מאוקראינה בפולין ובישראל.

    קרא עוד

  • שליחות אקדמית

    לראשונה יצאה לפולין משלחת אקדמית מטעם המכון להגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין, הכוללת חוקרות הגירה, פליטות וטראומה, ששמה לה מטרה ללמוד ולתרום מהידע שצברה לגורמים שונים המעורבים בקליטה הראשונית של הפליטים מאוקראינה בפולין ובישראל.

    קרא עוד

הגיע הזמן לשינוי: הכלכלה מצליחה אבל רבים מהאזרחים עניים

הגיע הזמן לשינוי: הכלכלה מצליחה אבל רבים מהאזרחים עניים

הטיפול ביוקר המחיה אינו מספק • דרושה תפיסה חדשה שכוללת הורדת מע"מ דיפרנציאלית, טיפול בספסור הקרקע וטיפול בחוב הלאומי

קרא עוד

מחסור מתמשך ביוד באוכלוסייה בישראל – תוצאות מחקר במסגרת התוכנית הלאומית לניטור ביולוגי

מחסור מתמשך ביוד באוכלוסייה בישראל – תוצאות מחקר במסגרת התוכנית הלאומית לניטור ביולוגי

יוד הוא יסוד החיוני לבריאות האדם. האוכלוסייה בישראל סובלת ממחסור ביוד, בעיקר בשל היקפי ההתפלה הגדולים בארץ, שגורמת לסילוק היוד (כמו גם מינרלים אחרים) מהמים, ומכיוון שלא קיימת בישראל מדיניות להעשרת יוד בתזונה.

קרא עוד

המעונות לגיל הרך בקריסה, הממשלה צריכה להעלות הילוך

המעונות לגיל הרך בקריסה, הממשלה צריכה להעלות הילוך

הצוות לא עובר הכשרה והסייעות עוזבות: זה הזמן להחלת הפיקוח על מעונות עם פחות משבעה ילדים ולתוספת תקציב משמעותית

קרא עוד

תא"ל במיל. דני גולד: "כדוקטור לתכנון אני מאוד מאמין בלימודים משולבים"

דר' דני גולד, מפתח מערכת כיפת ברזל, מציע מספר עצות לצעירים וצעירות לאחר הישרות הצבאי, המתלבטים מה לעשות בחיים מבחינת עתיד ולימודים

צעירים רבים מסיימים את השירות הצבאי ומרגישים לעיתים אבודים. הצורך בלימודים אקדמאים כקרש קפיצה לחיים הבוגרים וכאמצעי לתכנון העתיד, יכול להלחיץ. במהלך טקס במרכז האקדמי רופין, בו קיבל תא"ל במיל. דר' דני גולד, מפתח כיפת הברזל, תואר עמית כבוד, הוא סיפק תובנות מעניינות בהקשר של תכנון העתיד לצעירים, מיד לאחר שירותם הצבאי. גולד מציע כיוון מחשבה מעניין עבור אותם צעירים.

"אם אני צריך לייעץ לבחור או  בחורה שמסיימים צבא ולא כל כך מסודר להם בראש מה לעשות מבחינת עתיד ולימודים" אומר גולד, "ראשית, חשוב לי שידעו שתכנון חיים זה אחרת. החיים רוויים אי וודאות. אף פעם לא מאוחר מדי כי ללמוד זה חשוב. תמיד אפשר לעשות את זה. לא תמיד חייבים להתחיל בדבר האופטימאלי או בגיל צעיר. קחו אותי כדוגמא, אני למשל את הדוקטורט שלי עשיתי בגיל 30+ אחרי שכבר עבדתי".

"אני לא רוצה לדבר כמו אבא זקן" אומר גולד בחיוך, "אבל יש את התוספת של ניסיון החיים ואתה רואה שלפעמים חלק ממה שאתה לומד יכול להיות מיותר. לכן חשובה היכולת להתאים את מה שאתה לומד להעדפות שלך ולהתפתחות שלך ומה שמאפשר זאת היא האפשרות לעבור מסלולים – כפי שקורה במרכז האקדמי רופין למשל, מקום המטפח מסלולים משולבים".

בתשובה לשאלה על היתרון היחסי של מסלולי לימוד משולבים ציין גולד כי "עם הניסיון שלי אני חושב שבתחום אחד בן אדם צריך שיהיה לו ידע מרכזי ובטחון עצמי. למשל, במדעים, במתמטיקה או ניהול. שידע לעומק את התחום הזה אבל שילמד תחומים נוספים שאולי הוא יעמיק בהם פחות, אבל בדיוק אז היצירתיות הבינתחומית נכנסת לפועל. כי אתה חופשי בראש ויש על זה מחקרים פסיכולוגיים".

"מסלולים משולבים מאפשרים לך לעשות אינטגרציה בין תחומים ולייצר דברים חדשים. פה היתרון שלהם" סיכ גולד את דבריו.