• טקס הענקת תארים 2022

    ממשיכים לשבור שיאים, 1207 בוגרים ומוסמכים טריים!

    קרא עוד

  • טקס הענקת תארים 2022

    ממשיכים לשבור שיאים, 1207 בוגרים ומוסמכים טריים!

    קרא עוד

סיור חופים בפורטוגל –MA בניהול משאבי ים (ספטמבר 2022)

סיור חופים בפורטוגל –MA בניהול משאבי ים (ספטמבר 2022)

נפל בחלקי הכבוד והעונג להשתתף בסיור לימודי, בחופי פורטוגל, יחד עם חבורה מרתקת ידענית ולא צעירה במיוחד, של 24 סטודנטים, בוגרים ומלוים בתוכנית לימודי התואר השני בניהול משאבי ים של המרכז האקדמי רופין.

קרא עוד

פתרון המשבר העולמי בשרשרת האספקה נמצא בבינה המלאכותית

פתרון המשבר העולמי בשרשרת האספקה נמצא בבינה המלאכותית

אימוץ בינה מלאכותית בניתוח של חיזוי ביקושים, תכנון מערך ההובלות, בחירת ספקים, ניהול מלאי ועוד יביא לשינויים משמעותיים בתפעול שרשרת האספקה ויהפוך אותה לסתגלנית, זריזה וגמישה ומותאמת לתנודתיות הצפויה בשווקים בעתיד הנראה לעין. מה הם האתגרים באימוץ זה?

קרא עוד

מחסור מתמשך ביוד באוכלוסייה בישראל – תוצאות מחקר במסגרת התוכנית הלאומית לניטור ביולוגי

מחסור מתמשך ביוד באוכלוסייה בישראל – תוצאות מחקר במסגרת התוכנית הלאומית לניטור ביולוגי

יוד הוא יסוד החיוני לבריאות האדם. האוכלוסייה בישראל סובלת ממחסור ביוד, בעיקר בשל היקפי ההתפלה הגדולים בארץ, שגורמת לסילוק היוד (כמו גם מינרלים אחרים) מהמים, ומכיוון שלא קיימת בישראל מדיניות להעשרת יוד בתזונה.

קרא עוד

תא"ל במיל. דני גולד: "כדוקטור לתכנון אני מאוד מאמין בלימודים משולבים"

דר' דני גולד, מפתח מערכת כיפת ברזל, מציע מספר עצות לצעירים וצעירות לאחר הישרות הצבאי, המתלבטים מה לעשות בחיים מבחינת עתיד ולימודים

צעירים רבים מסיימים את השירות הצבאי ומרגישים לעיתים אבודים. הצורך בלימודים אקדמאים כקרש קפיצה לחיים הבוגרים וכאמצעי לתכנון העתיד, יכול להלחיץ. במהלך טקס במרכז האקדמי רופין, בו קיבל תא"ל במיל. דר' דני גולד, מפתח כיפת הברזל, תואר עמית כבוד, הוא סיפק תובנות מעניינות בהקשר של תכנון העתיד לצעירים, מיד לאחר שירותם הצבאי. גולד מציע כיוון מחשבה מעניין עבור אותם צעירים.

"אם אני צריך לייעץ לבחור או  בחורה שמסיימים צבא ולא כל כך מסודר להם בראש מה לעשות מבחינת עתיד ולימודים" אומר גולד, "ראשית, חשוב לי שידעו שתכנון חיים זה אחרת. החיים רוויים אי וודאות. אף פעם לא מאוחר מדי כי ללמוד זה חשוב. תמיד אפשר לעשות את זה. לא תמיד חייבים להתחיל בדבר האופטימאלי או בגיל צעיר. קחו אותי כדוגמא, אני למשל את הדוקטורט שלי עשיתי בגיל 30+ אחרי שכבר עבדתי".

"אני לא רוצה לדבר כמו אבא זקן" אומר גולד בחיוך, "אבל יש את התוספת של ניסיון החיים ואתה רואה שלפעמים חלק ממה שאתה לומד יכול להיות מיותר. לכן חשובה היכולת להתאים את מה שאתה לומד להעדפות שלך ולהתפתחות שלך ומה שמאפשר זאת היא האפשרות לעבור מסלולים – כפי שקורה במרכז האקדמי רופין למשל, מקום המטפח מסלולים משולבים".

בתשובה לשאלה על היתרון היחסי של מסלולי לימוד משולבים ציין גולד כי "עם הניסיון שלי אני חושב שבתחום אחד בן אדם צריך שיהיה לו ידע מרכזי ובטחון עצמי. למשל, במדעים, במתמטיקה או ניהול. שידע לעומק את התחום הזה אבל שילמד תחומים נוספים שאולי הוא יעמיק בהם פחות, אבל בדיוק אז היצירתיות הבינתחומית נכנסת לפועל. כי אתה חופשי בראש ויש על זה מחקרים פסיכולוגיים".

"מסלולים משולבים מאפשרים לך לעשות אינטגרציה בין תחומים ולייצר דברים חדשים. פה היתרון שלהם" סיכ גולד את דבריו.