• התערוכה ‘מבט מעל’ - רשמיה והרהוריה של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר

    גלריית המרכז האקדמי רופין, מארחת לראשונה תערוכת צילומים ייחודית שנעשתה על ידי האסטרונאוטית והביולוגית הימית ג’סיקה מאיר, במהלך שבעה חודשי משימתה בתחנת החלל הבינלאומית ב-2019-2020. התמונות המרהיבות מציגות נקודת מבט נדירה ואישית, המגלות את רשמיה והרהוריה של ג’סיקה בהביטה אל כוכב הלכת שלנו.

    קרא עוד

  • התערוכה ‘מבט מעל’ - רשמיה והרהוריה של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר

    גלריית המרכז האקדמי רופין, מארחת לראשונה תערוכת צילומים ייחודית שנעשתה על ידי האסטרונאוטית והביולוגית הימית ג’סיקה מאיר, במהלך שבעה חודשי משימתה בתחנת החלל הבינלאומית ב-2019-2020. התמונות המרהיבות מציגות נקודת מבט נדירה ואישית, המגלות את רשמיה והרהוריה של ג’סיקה בהביטה אל כוכב הלכת שלנו.

    קרא עוד

הצהרת מחויבות לדמוקרטיה

הצהרת מחויבות לדמוקרטיה

הצהרת מחויבות לדמוקרטיה - הצהרה מטעם הנהלת המרכז האקדמי רופין והוועד המנהל של המרכז

קרא עוד

יום עיון תכנית ראוד במרכז האקדמי רופין

יום עיון תכנית ראוד במרכז האקדמי רופין

יום העיון יועד לכ-70 רכזים ויועצים מכול הארץ מתוכנית ראוד הארצית שמטרתה הנגשת והרחבת ההשכלה הגבוהה בחברה הערבית והוא התקיים במעמד הנשיא פרופ' אביעד קליינברג אשר הציג את החזון של המרכז האקדמי רופין להנגשת ההשכלה באופן שיוויוני לכלל הקבוצות בישראל תוך סיפוק משאבים ומענים הנדרשים להצלחת כל סטודנט ברופין למימוש הפוטנציאל האישי.

קרא עוד

טקס מצטיינים 2022

טקס מצטיינים 2022

טקס המצטיינים השנה התקיים ב-12/12/22 ואיתו ההתרגשות של הסטודנטים והמשפחות שהגיעו לחגוג את הישגיהם של יקיריהם בערב של מצוינות אקדמית ועשייה חברתית בעלת ערך של בוגרי רופין.

קרא עוד

המהפכה ההיברידית

הממשלה לוקחת 65 אגורות מכל שקל שאנו משלמים על דלק, ולכן לא מעודדת רכישת כלי רכב היברידיים — אך האם זה החסם היחיד?

מאת: פרופ' אייל גמליאל, דיקאן ביה"ס למדעי החברה והקהילה

באחרונה התבשרנו כי צה"ל החליט לרכוש עבור קציניו הבכירים כלי רכב היברידיים, כשהשיקול המרכזי היה חיסכון בדלק. ואמנם, בנסיעה של 20 אלף ק"מ בשנה, רכב משפחתי היברידי יחסוך כ–1,000 ליטר, שעלותם השנתית גבוהה מ–6,000 שקל. היות שצה"ל הוא זה שנושא בנטל התשלום על הדלק, הגיעו קברניטיו להחלטה המושכלת לרכוש כלי רכב היברידיים.
מדוע מרבית האזרחים שמממנים את הדלק מכיסם לא מקבלים החלטה דומה, ומדוע לא עושים זאת גם מנהלים של ציי רכב בארגונים שמממנים את עלויות הדלק של "רכבים צמודים"? אמנם כלי רכב היברידי מעט יקר יותר והוא זקוק להחלפת הסוללה החשמלית אחרי כמה שנים, אך הוצאות אלה ואחרות מתקזזות (ויותר מכך) על ידי החיסכון השנתי בדלק.

בעוד שיעילות הדלק של רכב עם מנוע בנזין רגיל יורדת בנסיעה במהירויות נמוכות, לרכב היברידי יש יעילות דלק דומה במהירויות נמוכות וגבוהות כאחד. עם ריבוי פקקי התנועה בכבישים עירוניים ובין־עירוניים בישראל, היתרון של הרכב ההיברידי על פני כלי הרכב הרגיל בחיסכון בדלק גדל והולך. למכוניות היברידיות יש יתרון נוסף בכך שהן מזהמות את הסביבה הרבה פחות ממכוניות רגילות.
קל להבין מדוע הממשלה, שמשלשלת לכיסה 65 אגורות מכל שקל שהאזרחים משלמים על דלק, אינה מעודדת כמעט רכישה של כלי רכב היברידיים. קל גם אולי להבין מדוע נהגים שמפיקים הנאה מנהיגה "ספורטיבית", המלווה בהאצות מהירות, מעדיפים כלי רכב רגיל. קשה יותר להבין מדוע נהגים אחרים ומנהלי ציי רכב של ארגונים לא בוחרים יותר בכלי רכב היברידיים. ייתכן שהחדירה האיטית יחסית של כלי הרכב ההיברידיים לשוק הישראלי נובעת משמרנות — ואולי גם מחששות מחסרונות אפשריים של הטכנולוגיה החדשה.
לפני שנה וחצי, אחרי לא מעט התלבטויות וחששות, רכשתי מכונית היברידית. הגעתי להחלטה לאחר שקיבלתי המלצות משתי עמיתות לעבודה שגמרו את ההלל על כלי הרכב ההיברידיים שלהן, ולא לפני שבעל המוסך שאותו אני נוהג לפקוד אישר את הצעד. כאשר רכשתי את המכונית שאלתי את עצמי כיצד נהגי המוניות, שיש להם נסועה עירונית גבוהה יחסית, לא גילו עדיין את כלי הרכב ההיברידיים. בחודשים האחרונים אני רואה יותר ויותר מוניות היברידיות, ואולי הן הסנוניות שמבשרות את בוא האופנה הירוקה הבאה.