• להיות יזם ים

    תכירו את החקלאות הימית, תחום מרתק ופורץ גבולות שנלמד ונחקר בפקולטה למדעי הים.

    קרא עוד

  • להיות יזם ים

    תכירו את החקלאות הימית, תחום מרתק ופורץ גבולות שנלמד ונחקר בפקולטה למדעי הים

    קרא עוד

פרופ' אביעד קליינברג - נשיא חדש למרכז האקדמי רופין

פרופ' אביעד קליינברג - נשיא חדש למרכז האקדמי רופין

אושר פה אחד מינויו של פרופ' אביעד קליינברג כנשיא החדש של המרכז האקדמי רופין. פרופ׳ קליינברג יחליף בתפקיד את פרופ' גליה צבר שמסיימת את תפקידה בהצלחה גדולה לאחר 5 שנות כהונה.

קרא עוד

האקתון בינה מלאכותית - היי טק ברופין

האקתון בינה מלאכותית - היי טק ברופין

סטודנטים בהנדסה התחרו בהאקתון בינה מלאכותית וזכו בפרסים מכובדים ובהתנסות מעשית בפיתוח מעבד שתשרת אותם בעבודתם בתעשייה.

קרא עוד

שיא של 1149 בוגרים טריים

שיא של 1149 בוגרים טריים

בטקס מרגש שהתקיים בקמפוס בשבוע שעבר הוענקו 1149 תארי בוגר ומוסמך במרכז האקדמי רופין. האירוע היה לנקודת מפגש מיוחדת שבה לאחר כשנה שבה לא פקדו את הקמפוס סטודנטים, שמחנו לארח אלפי מבקרים בניהם בוגרים, בני משפחה נרגשים וחברי סגל אקדמי ומנהלי.

קרא עוד

המהפכה ההיברידית

הממשלה לוקחת 65 אגורות מכל שקל שאנו משלמים על דלק, ולכן לא מעודדת רכישת כלי רכב היברידיים — אך האם זה החסם היחיד?

מאת: פרופ' אייל גמליאל, דיקאן ביה"ס למדעי החברה והקהילה

באחרונה התבשרנו כי צה"ל החליט לרכוש עבור קציניו הבכירים כלי רכב היברידיים, כשהשיקול המרכזי היה חיסכון בדלק. ואמנם, בנסיעה של 20 אלף ק"מ בשנה, רכב משפחתי היברידי יחסוך כ–1,000 ליטר, שעלותם השנתית גבוהה מ–6,000 שקל. היות שצה"ל הוא זה שנושא בנטל התשלום על הדלק, הגיעו קברניטיו להחלטה המושכלת לרכוש כלי רכב היברידיים.
מדוע מרבית האזרחים שמממנים את הדלק מכיסם לא מקבלים החלטה דומה, ומדוע לא עושים זאת גם מנהלים של ציי רכב בארגונים שמממנים את עלויות הדלק של "רכבים צמודים"? אמנם כלי רכב היברידי מעט יקר יותר והוא זקוק להחלפת הסוללה החשמלית אחרי כמה שנים, אך הוצאות אלה ואחרות מתקזזות (ויותר מכך) על ידי החיסכון השנתי בדלק.

בעוד שיעילות הדלק של רכב עם מנוע בנזין רגיל יורדת בנסיעה במהירויות נמוכות, לרכב היברידי יש יעילות דלק דומה במהירויות נמוכות וגבוהות כאחד. עם ריבוי פקקי התנועה בכבישים עירוניים ובין־עירוניים בישראל, היתרון של הרכב ההיברידי על פני כלי הרכב הרגיל בחיסכון בדלק גדל והולך. למכוניות היברידיות יש יתרון נוסף בכך שהן מזהמות את הסביבה הרבה פחות ממכוניות רגילות.
קל להבין מדוע הממשלה, שמשלשלת לכיסה 65 אגורות מכל שקל שהאזרחים משלמים על דלק, אינה מעודדת כמעט רכישה של כלי רכב היברידיים. קל גם אולי להבין מדוע נהגים שמפיקים הנאה מנהיגה "ספורטיבית", המלווה בהאצות מהירות, מעדיפים כלי רכב רגיל. קשה יותר להבין מדוע נהגים אחרים ומנהלי ציי רכב של ארגונים לא בוחרים יותר בכלי רכב היברידיים. ייתכן שהחדירה האיטית יחסית של כלי הרכב ההיברידיים לשוק הישראלי נובעת משמרנות — ואולי גם מחששות מחסרונות אפשריים של הטכנולוגיה החדשה.
לפני שנה וחצי, אחרי לא מעט התלבטויות וחששות, רכשתי מכונית היברידית. הגעתי להחלטה לאחר שקיבלתי המלצות משתי עמיתות לעבודה שגמרו את ההלל על כלי הרכב ההיברידיים שלהן, ולא לפני שבעל המוסך שאותו אני נוהג לפקוד אישר את הצעד. כאשר רכשתי את המכונית שאלתי את עצמי כיצד נהגי המוניות, שיש להם נסועה עירונית גבוהה יחסית, לא גילו עדיין את כלי הרכב ההיברידיים. בחודשים האחרונים אני רואה יותר ויותר מוניות היברידיות, ואולי הן הסנוניות שמבשרות את בוא האופנה הירוקה הבאה.