• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

שקועים בהתמכרות לרשתות חברתיות

החוקר ד"ר אריק שרמן מהמחלקה לכלכלה ומנהל קובע כי ההתמכרות לרשתות חברתיות כמוה ככל התמכרות אחרת, מדרדרת אותנו לאבדן יכולת החשיבה, לאבדן זמן ולדיכאון.


בין כל ים ההתמכרויות שכולנו טובעים בהם נדמה שהשבועות האחרונים מתאפיינים בשתי התמכרויות שמשתלבות זו בזו, ההתמכרות לפוליטיקה וההתמכרות לרשתות החברתיות. כאשר הרשתות כולן מגויסות להניע את הספינה הפוליטית ימינה או שמאלה כולנו מרותקים, מגיבים, מעבירים ובעיקר מכורים.
ד"ר אריק שרמן, מהפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים חקר את השפעות ההתמכרות לרשתות החברתיות עלינו כבודדים וכחברה.
"מדובר בשינוי גדול מאוד, לחלקנו זה שינוי מבורך כי לומדים להשתמש באינטרנט בצורה טובה ויוצרים קשרים, אבל להרבה אנשים, בעיקר צעירים, הרשתות החברתיות והשימוש בחינם באינטרנט פוגע בנו, פוגע ביכולת לחשוב ועושה אותנו יותר מדוכאים. דו"ח האושר מגלה שצעירים אמריקאים ישנים פחות וזה הופך אותם לפחות רגועים ופחות סובלניים ולכן יותר מדוכאים" הוא מספר.
"אנשים מקדישים פחות זמן לקשרים חברתיים. קשר ברשת החברתית זה לא כמו לדבר. יש לכך גם השפעות פסיכולוגיות של בריונות ונקמנות. הרשת הופכת לכלי שמשרת קבוצות מאוד מסוימות", הוא אומר בהתייחסו בין השאר לזירה הפוליטית-אינטרנטית.
"ככלכלנים אנחנו יודעים שהעניין הוא לא אם עושים או לא, אלא המינון. כשצעירים מבלים 6 שעות מול האינטרנט זה מוגזם. תשתמשו, אבל השאלה היא כמה, וכאן מגיע מרכיב ההתמכרות. מדובר במוצר שמגיע בחינם ולכן אנחנו מבצעים בו צריכת יתר. זה נכון לגבי סמים וגם לאינטרנט ורשתות חברתיות. כשלא שולטים בתשומת הלב ובתכנים מגיעים למחוזות השליליים".
לדבריו ככל שהמשתמש צעיר יותר, קשה לו להגיע למסקנה שהוא אכן בשלבי התמכרות ולכן קשה לו גם להוציא את עצמו מההתמכרות הזו. פועל יוצא מכך הוא מחויבות של המעטפת שסביבו, הורים, מחנכים וכיוצא באלה שיצטרכו להגיב לשתף ולהגביל. "אני למשל, לא מרשה לבנותיי לקחת טלפון סלולארי בטיולים. בפעם ראשונה הן התרעמו, אבל בהמשך הבינו".
עוד הוא מוסיף "זה מתפקידי מערכת החינוך למנוע שימוש בסלולארי בבתי הספר. צריך להכווין את הילדים להקדיש זמן ללימוד, לנגינה ולבילוי עם חברים. יש לנו אחריות עצומה כי אנחנו מדברים על התמכרות שפועלת בדיוק כמו התמכרות לסמים או לכל דבר אחר, שבעקבותיה לא מסוגלים להתמודד עם התכנים, מוותרים על שעות שינה ועל ספורט כי אנחנו לא חושבים אלא עושים מה שקל לנו והמוח מתמכר".