• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

סטודנטים מקדמים עסקים של עולים חדשים

הסטודנטים של רופין בפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים התגייסו למען קידום עסקים קטנים של עולים חדשים. הקמפיין הזוכה לאחר תחרות צמודה במיוחד, הוכן עבור בית מאפה צרפתי "פטיסרי" של עולה חדש מצרפת.

תחרות הפרסום השנתית הנערכת מידי שנה בסופו של הקורס 'תקשורת שיווקית', התמקדה השנה בקידום עסקים קטנים של עולים חדשים, הזקוקים יותר מכל לעזרה בפנייה השיווקית והפרסומית  שלהם אל מול הקהל הישראלי. הקורס, בהנחייתה של הגב' טלי אפרת, ובלווי קריאטיבי של המעצבת טובי בן הרצל מהווה את אחד משיאיה  של ההתמחות בשיווק במחלקה למנהל עסקים  

והזוכים במקום הראשון הם: שקד מלצר-גבע, ספיר ירון, תום דנינו, נתנאל בן יוסף, צח עברי

הנושא הנבחר - קידום עסקים של עולים חדשים - בשיתוף עם המרכז לטיפוח יזמות (מט"י) בנתניה. משקף בדרך נוספת את המחויבות של המרכז האקדמי רופין לנושא ההגירה והשילוב החברתי ורואה בו את אחד האתגרים המרכזיים הניצבים בפני החברה הישראלית. 

בהתנסות זאת לאורך סמסטר מלא, מושם דגש רב על חיבור בין תאוריה לבין פרקטיקה והסטודנטים מתנסים בבניית קמפיין פרסומי על כל שלביו. בתחילה הם נפגשים עם עולים חדשים בעלי עסקים קטנים, אוספים ומנתחים מידע רב, המשמש לייצור קמפיין שיווקי יצירתי לקידום העסק. מדדי ההצלחה לקמפיינים, שכולם מתפרסמים בפועל באפיקי מדיה שונים, התמקדו בהגדלת המודעות והחשיפה לעסק, גידול במכירות פועל ויצירת ערך מוסף לבעל העסק כמו חיבור להוויה הישראלית, חידוד החוויה האישית של קהל הלקוחות ומתן כלים ותכניות פעולה להמשך קידום העסק גם לאחר סופו של הקמפיין.           
עשרת הקמפיינים שהוצגו בתחרות הגמר חשפו סיפורים מרגשים על בעלי עסקים קטנים שבחרו להגשים את חלומם העסקי, למרות ועל אף כל הקשיים.

מקום הראשוןבית מאפה צרפתי (פטיסרי) של עולה חדש מצרפת. הסטודנטים: שקד מלצר גבע/ספיר ירון/תום דנינו/נתנאל בן יוסף/צח עברי.

מקום שני - ג'וטי – מסעדה הודית  - הסטודנטים: הדר מורד, שיר ממן, ניר שיינמן, עדן טופולסקי

מקום שלישיאקו- בר (מזנון טבעוני) עולה מאוזבקיסטן. הסטודנטיות: נטלי דוידיאן, שני ברנשטיין, אריאל עמרני, שירה ארוד, אריאל מזרחי.

קידום בית מאפה "לה-מארה" - הזוכים במקום הראשון

צוות השופטים בתחרות כלל בכירים מעולם הפרסום והשיווק: רמי שלמור, יו"ר ומנכ"ל שלמור השקעות, לשעבר בעלים ומנכ"ל משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, דודי ברמן, בעלים ומנכ"ל משותף פרסום GPS, יאיר אלוני , לשעבר מנכ"ל רשות השידור, פרופסור גליה צבר, נשיאת המרכז האקדמי רופין ,ד"ר קרין אמית, ראש תכנית המוסמך בהגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין, ד"ר יואל אסרף, ראש ההתמחות בשיווק במחלקה למנהל עסקים, קובי יפרח – מנהל השיווק והפרסום במרכז האקדמי רופין.