• עמוד הבית
  • אירועים
  • לומדים ועולים: הסטודנטים של רופין במנהל עסקים, יצרו קמפיינים לקידום עסקים קטנים של עולים חדשים כחלק מההתנסות האקדמית

לומדים ועולים: הסטודנטים של רופין במנהל עסקים, יצרו קמפיינים לקידום עסקים קטנים של עולים חדשים כחלק מההתנסות האקדמית

העבודות הנבחרות התחרו "בתחרות הפרסום" הנערכת מידי שנה ברופין והקמפיין הזוכה: "כשאומנות וטעם נפגשים" נעשה לעסק עוגות מפוסלות של עולה מאנגליה

מידי שנה, מתקיימת  תחרות קמפיינים במרכז האקדמי רופין.במסגרת הקורס "תקשורת שיווקית", לתלמידי כלכלה וניהול ומנהל עסקים

עושים עבור הקהילה

התחרות מהווה את שיאו של הקורס וייחודה הוא הדגש בחיבור בין תיאוריה לבין יישום מעשי. השנה הוחלט להקדיש את  התחרות  להתנסות בבניית קמפיין פרסומי בפועל לעסקים קטנים שבעליהם הם עולים חדשים, המתקשים מן הסתם, למנף את פעילותם לקהל הישראלי.  הסטודנטים בקורס, נפגשו עם העולים בעלי העסקים הקטנים שנבחרו בשיתוף מרכז טיפוח יזמות (מט"י) סניף נתניה, ובמהלך כל הסמסטר אספו  וניתחו מידע שיווקי שממנו יצרו קמפיין פרסומי כולל לעסק הנבחר. בנוסף למדדי ההצלחה שלאורם נשפטו הקבוצות השונות כמו: הגדלת המודעות והחשיפה, הגידול בפועל במכירות, הניראות של הפעילות, נמדדו העבודות שהתחרו בשלב הגמר, עד כמה חברה הפעילות המיוחדת את העולים/ בעלי העסק לחוויה הישראלית, ואיזה חוויה אישית יצרה ההתנסות עבור בעל העסק להמשיך ולהשקיע בקידום עסקיו.

התחרות נערכה בשיתוף עם המרכז לטיפוח יזמות (מט"י) בנתניה. המוטיבציה לעסוק בנושא העולים תואמת  את המחויבות שקיימת במרכז האקדמי רופין לנושא ההגירה והשילוב החברתי ואת הפעילות הרבה הנערכת בנושא בפרויקטים המהווים תרומה לקהילה.

לעשות לימון מלימונדה

לפחות בנושא אחד התוצאות היו מעל ומעבר לכל ציפייה: רמת ההתלהבות של שמונת צוותי הסטודנטים שעלו לגמר תחרות הפרסון, העידה על התמסרות טוטאלית מצד הסטודנטים לפרויקט הייחודי. חברי הצוותים נחשפו  לסיפורים המרגשים של העולים שבחרו להגשים את חלומם העסקי, ועל אף הקשיים הרבים יזמו עסק חדש שבאמצעותו בחרו להשתלב בחברה בישראל.
התוצאה הכללית היתה טובה מאוד: השיפור בכל העסקים היה מיידי והתבטא בגדילה במכירות, ואילו בצד האקדמי/לימודי, התוצאות היו לא פחות מרהיבות: הקמפיינים שהוצגו הצליחו להפתיע גם את חבר השופטים שהתקשו לקבל החלטה.
זה המקום לומר שעל צוות השופטים נמנו בכירים מעולם הפרסום והשיווק: רמי שלמור, יו"ר ומנכ"ל שלמור השקעות ולשעבר בעלים ומנכ"ל משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי; דודי ברמן, בעלים ומנכ"ל משותף של משרד הפרסום DAB; ינון לנדברג, מייסד ומנכ"ל חממת הרעיונות Sfbi; צביקה רובינשטיין, מנכ"ל מט"י נתניה, פרופ' שוש ארד, נשיאת המרכז האקדמי רופין; ודר' קרין אמית, ראש תוכנית המוסמך בהגירה ושילוב חברתי במרכז האקדמי רופין.

"כשאומנות וטעם נפגשים"- הסוד לקמפיין מנצח

הקמפיין שזכה במקום הראשון נערך לטובת קידום העסק של טניה מינדל, עולה מאנגליה המייצרת עוגות מפוסלות ומצוירות מבצק סוכר הסטודנטים: אלונה מוסטובוי,  סתיו חדידה, ניצן זיג, אלון קירמאייר, קראו לקמפיין "כשאומנות וטעם נפגשים".

"טניה היא אישה מקסימה, צנועה ויצירתית. אך, הבעיה המרכזית שזיהינו בעסק שלה, בתחילת הדרך הייתה חוסר מיקוד." מספרת סתיו חדידה. " היה אי סדר ולא היה קיים מאגר לקוחות מסודר- מה שקריטי לעסק קטן. ראשית פעלנו בעיקר להגדיל את החשיפה לעסק מכיוון שעד שהתחלנו את העבודה איתה, המוכרות עם העסק היתה דרך מוכרות מפה לאוזן, בעיקר בקהילה האנגלוסקסית באזור רעננה, ולא הרבה מעבר לכך. בפרוייקט שלנו, פעלנו כדי שיכירו אותה בכל אזור השרון, האזור הרלבנטי והצלחנו."
הסטודנטים חשפו את העסק של טניה על מוצריה המיוחדים לעסקים גדולים ולחברות סטארט אפ, כדי שתוכל לספק להם כיבוד לאירועים ולישיבות עסקיות. בשל העובדה שמדובר בפרויקט סטודנטיאלי נטול תקציב, התמקדו בגישת ה"שיווק הרזה" (שיווק בעלויות נמוכות) ועבדו על הקידום דרך פייסבוק. הם גם השיקו יחד איתה מוצר חדש- צנצנת שמכילה את כל הרכיבים היבשים להכנת עוגה, שנועדה להיות מתנה מקורית, שניתן להכין בקלות ובמהירות.
"זאת הפעם הראשונה בכל השנים בהן מתקיימת התחרות שסטודנטים התחברו לעסק ולאנשים. היתרון הגדול של כולכם שהתחברתם רגשית ורציונאלית. הצלחתם לעשות מהלימון לימונדה. לקחתם דברים בסיסיים ללא עלויות ועשיתם קמפיינים כל כך מרגשים ", ציין דודי ברמן, בעלים ומנכ"ל משותף של משרד הפרסום DAB , ששפט בתחרות.
BLUE BOX
במקום השני זכה הקמפיין לקידום העסק של אמילי ברג בשם BLUE BOX, משלוח חבילות הפתעה תוצרת כחול לבן ללקוחות ברחבי העולם.
הסטודנטים: תומר המלי, שלי גבאי, יונתן חפץ, נעה הלר.

בנוסף למדדי ההצלחה הרגילים כמו הגדלת המודעות והחשיפה, גידול במכירות, נמדדו העבודות הסופיות בעד כמה חברו את העולים בעלי העסק לחוויה הישראלית.בנוסף למדדי ההצלחה הרגילים כמו הגדלת המודעות והחשיפה, גידול במכירות, נמדדו העבודות הסופיות בעד כמה חברו את העולים בעלי העסק לחוויה הישראלית.

עולה חדשה על הסטודנטים מרופין - "הם ממש הצילו לי את העסק !"

במקום השלישי זכה הקמפיין "דבש וקינמון" - לחנות מוצרי טבע של אג’בוש טפרה, עולה מאתיופיה, .
הסטודנטים: רעות הופס, זוהר גורדון, טל ארדיטי, אלידור שילה, קידמו את העסק באמצעות טיפול בשיפור הניראות של נקודת המכירה POS בחנות  עצמה וע"י  יצירת קמפיינים דיגיטאליים. בפעולתם זו מנעו הסטודנטים את העסק מקריסה כלכלית של ממש. הם הצילו לי את העסק" אמרה טפרה שהודתה להם בדמעות מעל הבמה במעמד המרגש.

יחסים אישיים חמים נרקמו במהלך העבודה המשותפת של הסטודנטים עם בעלי העסקים העולים.יחסים אישיים חמים נרקמו במהלך העבודה המשותפת של הסטודנטים עם בעלי העסקים העולים.

החוג למנהל עסקים ברופין, עורך מידי שנה תחרות פרסום על נושא אקטואלי. בין הנושאים בשנים האחרונות נמנו נושאים כמו, עסקים חברתיים, עלייה ושילוב חברתי, פרוייקטים לשמירת הים, מיתוג עמק חפר ושמירה על ערכי הגנת הסביבה וקיימות. את הקורס בתקשורת שיווקית מנחה הגב' טלי אפרת והוא נחשב לפופולארי במיוחד בקרב המתמחים בשיווק ובפרסום.