• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

דר' דני גולד, ממציא כיפת ברזל: "מה שמשחק היום היא יצירתיות רב תחומית"

תא"ל במיל. דר' דני גולד, המהווה דוגמא מוצלחת לחשיבה יצירתית רבת דיסציפלינות חלק עם סטודנטים במרכז האקדמי רופין את משנתו בנוגע  להצלחה  בעולם האקדמי ובשוק העבודה

איזו אמא לא רצתה לפני 20 שנה שהילד שלה יהיה מתמטיקאי? היום, לדברי תא"ל במיל. דר, דני גולד זה כבר לא מספיק בכדי לשרוד בעולם האתגרי ומרובה הצרכים. במהלך טקס הענקת עמית כבוד במרכז האקדמי רופין פרס גולד את משנתו בפני הסטודנטים. "זה לא רק המדעים" אומר גולד ומסביר: "אתה לא יכול לקחת רק גאונים שיעבדו 3 שנים ברציפות רק על גאונות וימציאו דברים כל הזמן. בעולם בו אנו חיים כיום, מי שנכנס לשוק העבודה חייב להיות מסוגל לגעת במספר תחומים ולשלב אותם באופן יצירתי לטובת יצירת מוצרים ותפיסות חדשות".

גולד מסביר כי כיום אדם הרוצה להצליח, חייב להיות מסוגל להפיק חשיבה ועשייה יצירתית תוך הבנה במספר דיסציפלינות: "כיום בתחום הטכנולוגי ישנן הרבה דיסציפלינות. יש אלקטרוניקה, תוכנה, כימיה, חומרי נפץ ומכאניקה, וחימוש ואינטגרציה שזה מדע בפני עצמו ובאי הוודאות הקיימת היום – לא תמיד חייבים להתחיל ללמוד את הדבר הכי אופטימאלי.  זו לא בחירה לחיים, כי אפשר לעבור מסלולים היום, כמו שברופין למשל תומכים בלעבור  ולשלב מסלולים אקדמיים".

"מהניסיון שלי", אומר גולד, "בן אדם צריך שיהיה לו בטחון עצמי בתחום אחד לפחות ולא חשוב אם זה ניהול, מדעים או מתמטיקה למשל, בהם הוא ידע לעומק ובשאר התחומים הוא לא חייב לרדת עד הסוף ואז היצירתיות הבינתחומית משחקת, כי אתה חופשי בראש, יש על זה אפילו מחקרים פסיכולוגים".

גולד, אשר זכה לתהילה עולמית בשל מאבקו לפיתוח כיפת ברזל, לעיתים כנגד כל הסיכויים וההערכות, מציין כי הוא רואה בשילוב תחומים וביחס אישי את המפתח להצלחה. "בסוף היום איך שהסטודנט בא ללימודים זה מה שחשוב – אתה רואה את השילובים והאינטגרציה, אם הסביבה תומכת ניתן בהחלט להגיע להישגים חסרי תקדים. אם לא מצליחים לשלב בין הכל – אז זה פוגע בהישגים וביכולות להצטיין כי אז כולם פשוט עושים אותו דבר".