• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

על אקדמיה ותרומה לחברה

אני עומד בפתחו של פרק חדש בחיי. סיימתי בשעה טובה את לימודיי האקדמיים וזכיתי לשמח את הוריי ולהפוך אותם גאים. 

עתה אני עומד בצומת משמעותי של מציאת עבודה והעסק לא פשוט. קשה למצוא עבודה. ההיצע קטן והביקוש גבוהה ולמיטב זכרוני משיעורי הכלכלה בשנה הראשונה זה אמור להקשות עוד יותר את המצב עבורי.

תוך כדי התהליך אני מוצא את עצמי מהרהר לא מעט מהי התרומה של הלימודים האקדמיים לחיי, בעיקר לנוכח העובדה שאני לא מצליח למצוא עבודה. תוך כדי מחשבה גם נולד לי רעיון, שאני נותן הרבה מהקרדיט ללידתו לערכים שנחשפתי אליהם ברופין.

מסתבר שחינוך הוא תהליך שלא מסתיים בבית הספר או בצבא. לשמחתי יצא לי ללמוד במוסד אקדמי שלא רק לימד אותי דעת ומקצוע, אלא חיזק בי ערכים של תרומה לחברה. לכן, אני עלה לי הרעיון של שנת שירות-התמחות.

עם סיום הלימודים אני מרגיש שיש בי רצון עז לתרום לחברה. לכן, אני זורק פה רעיון, שאם מישהו ירים את הכפפה יכול להיות בגדר win-win עבור הרבה גורמים בחברה הישראלית ובעיקר לבוגרי אוניברסיטה ומכללות צעירים. הרעיון דומה לשנת השירות שעושים בוגרי בתי הספר התיכוניים בטרם שירותם הצבאי. הרעיון מדבר על שנת התמחות של הבוגר במשרדים ממשלתיים, חברות ציבוריות ועמותות חברתיות. השכר יהיה שכר מינימום וימומן בחצי על ידי המדינה. במהלך השנה הזו ירכשו הבוגרים ניסיון תעסוקתי בתחום ההתמחות שלהם; הארגונים יקבלו בוגרים צעירים בעלי מוטיבציה גבוהה להוכיח את כישוריהם ויכולתם ויביאו עמם ידע עכשווי ובעיקר חשיבה יצירתית ומקורית והמדינה במקום לשלם לבוגרים תשלומי רווחה למיניהם (השלמת הכנסה וכו') תשקיע את הכספים האלה בהכשרת דור חדש ומקצועי לשוק העבודה. הרי אחד הדברים שחסרים לבוגר אוניברסיטה או מכללה הוא הניסיון בעבודה.

עכשיו נותר רק ליישם את הרעיון ולבדוק אחרי פרק זמן של שנתיים שלוש מה תהיה תרומתו למשק בכלל ולשירות הציבורי בפרט. 

*הכותב הוא בוגר המחלקה לתעשייה וניהול במרכז האקדמי רופין

מאת: אבישי גיל