• אז איך את אוהב.ת את הכרטיס טיסה שלך לתאילנד?

    כל יום בממוצע אנחנו מקבלים כ- 35,000 החלטות!! מתי לשתות קפה ואיפה, איזו פנייה לקחת בכביש ואיזו חולצה ללבוש היום. אבל יש החלטות, בעיקר כלכליות, שאנחנו חייבים להקדיש להן תשומת לב גבוהה יותר. לדוגמא: איך להתנהל בחופש? ואיך כל זה משפיע על הכיס.

    קרא עוד

  • אז איך את אוהב.ת את הכרטיס טיסה שלך לתאילנד?

    כל יום בממוצע אנחנו מקבלים כ- 35,000 החלטות!! מתי לשתות קפה ואיפה, איזו פנייה לקחת בכביש ואיזו חולצה ללבוש היום. אבל יש החלטות, בעיקר כלכליות, שאנחנו חייבים להקדיש להן תשומת לב גבוהה יותר. לדוגמא: איך להתנהל בחופש? ואיך כל זה משפיע על הכיס.

    קרא עוד

טקס מצטיינים 2022

טקס מצטיינים 2022

טקס המצטיינים השנה התקיים ב-12/12/22 ואיתו ההתרגשות של הסטודנטים והמשפחות שהגיעו לחגוג את הישגיהם של יקיריהם בערב של מצוינות אקדמית ועשייה חברתית בעלת ערך של בוגרי רופין.

קרא עוד

דור ה-Z בפרנקפורט

דור ה-Z בפרנקפורט

עוד לפני שגרמניה לא עלתה לשמינית גמר מונדיאל 2022, נתנאל אטיאס, סטודנט שנה ג' לכלכלה ומנהל ייצג את המרכז האקדמי רופין במשלחת סטודנטים בפרנקפורט בכנס DISK2022.

קרא עוד

פתרון המשבר העולמי בשרשרת האספקה נמצא בבינה המלאכותית

פתרון המשבר העולמי בשרשרת האספקה נמצא בבינה המלאכותית

אימוץ בינה מלאכותית בניתוח של חיזוי ביקושים, תכנון מערך ההובלות, בחירת ספקים, ניהול מלאי ועוד יביא לשינויים משמעותיים בתפעול שרשרת האספקה ויהפוך אותה לסתגלנית, זריזה וגמישה ומותאמת לתנודתיות הצפויה בשווקים בעתיד הנראה לעין. מה הם האתגרים באימוץ זה?

קרא עוד

המהפכה ההיברידית

הממשלה לוקחת 65 אגורות מכל שקל שאנו משלמים על דלק, ולכן לא מעודדת רכישת כלי רכב היברידיים — אך האם זה החסם היחיד?

מאת: פרופ' אייל גמליאל, דיקאן ביה"ס למדעי החברה והקהילה

באחרונה התבשרנו כי צה"ל החליט לרכוש עבור קציניו הבכירים כלי רכב היברידיים, כשהשיקול המרכזי היה חיסכון בדלק. ואמנם, בנסיעה של 20 אלף ק"מ בשנה, רכב משפחתי היברידי יחסוך כ–1,000 ליטר, שעלותם השנתית גבוהה מ–6,000 שקל. היות שצה"ל הוא זה שנושא בנטל התשלום על הדלק, הגיעו קברניטיו להחלטה המושכלת לרכוש כלי רכב היברידיים.
מדוע מרבית האזרחים שמממנים את הדלק מכיסם לא מקבלים החלטה דומה, ומדוע לא עושים זאת גם מנהלים של ציי רכב בארגונים שמממנים את עלויות הדלק של "רכבים צמודים"? אמנם כלי רכב היברידי מעט יקר יותר והוא זקוק להחלפת הסוללה החשמלית אחרי כמה שנים, אך הוצאות אלה ואחרות מתקזזות (ויותר מכך) על ידי החיסכון השנתי בדלק.

בעוד שיעילות הדלק של רכב עם מנוע בנזין רגיל יורדת בנסיעה במהירויות נמוכות, לרכב היברידי יש יעילות דלק דומה במהירויות נמוכות וגבוהות כאחד. עם ריבוי פקקי התנועה בכבישים עירוניים ובין־עירוניים בישראל, היתרון של הרכב ההיברידי על פני כלי הרכב הרגיל בחיסכון בדלק גדל והולך. למכוניות היברידיות יש יתרון נוסף בכך שהן מזהמות את הסביבה הרבה פחות ממכוניות רגילות.
קל להבין מדוע הממשלה, שמשלשלת לכיסה 65 אגורות מכל שקל שהאזרחים משלמים על דלק, אינה מעודדת כמעט רכישה של כלי רכב היברידיים. קל גם אולי להבין מדוע נהגים שמפיקים הנאה מנהיגה "ספורטיבית", המלווה בהאצות מהירות, מעדיפים כלי רכב רגיל. קשה יותר להבין מדוע נהגים אחרים ומנהלי ציי רכב של ארגונים לא בוחרים יותר בכלי רכב היברידיים. ייתכן שהחדירה האיטית יחסית של כלי הרכב ההיברידיים לשוק הישראלי נובעת משמרנות — ואולי גם מחששות מחסרונות אפשריים של הטכנולוגיה החדשה.
לפני שנה וחצי, אחרי לא מעט התלבטויות וחששות, רכשתי מכונית היברידית. הגעתי להחלטה לאחר שקיבלתי המלצות משתי עמיתות לעבודה שגמרו את ההלל על כלי הרכב ההיברידיים שלהן, ולא לפני שבעל המוסך שאותו אני נוהג לפקוד אישר את הצעד. כאשר רכשתי את המכונית שאלתי את עצמי כיצד נהגי המוניות, שיש להם נסועה עירונית גבוהה יחסית, לא גילו עדיין את כלי הרכב ההיברידיים. בחודשים האחרונים אני רואה יותר ויותר מוניות היברידיות, ואולי הן הסנוניות שמבשרות את בוא האופנה הירוקה הבאה.