• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

להיות בלי ולהרגיש עם - הלבשה תחתונה מקודמת באמצעות מסרי העצמה נשית

שימוש בנשים מעורטלות כמעט לחלוטין, בפרסומות להלבשה תחתונה, הוא דבר נדוש • אבל הפרסומת הנוכחית הצליחה לחצות קווים בכל האמור בתפיסת הנשים את עצמן, תפיסה שנטווית בזהירות רבה ועל פני זמן ארוך תוך ניסיון לשנות דימויים והגדרות שהוטמעו במהלך שנים רבות

 

מאת: ד"ר כלנית אפרת חוקרת ומרצה במרכז האקדמי רופין

בימים האחרונים, במהלך שיטוטי ברשת, "רדפה" אחרי פרסומת של חברה להלבשה תחתונה מוכרת. הפרסומת מציגה נשים בהלבשה תחתונה, והיא מלווה בסלוגן "אני אישה, מה כוח-העל שלך?". בפעם השלישית שנתקלתי באותה הפרסומת, נעצרתי כדי לנסות להבין מה בה גורם לי לתחושת התמרמרות. זה לא היה עצם ההחפצה של נשים, דבר שכשלעצמו מצריך דיון עד כמה זה נכון ומתאים בעידן הזה. משהו בחיבור בין הוויזואליה למלל יצר קונפליקט.

שימוש בנשים מעורטלות כמעט לחלוטין, בפרסומות להלבשה תחתונה, הוא דבר נדוש. לצערי, התרגלנו לכך שעל אף הביקורת גוברת המופנית כלפי חברות אופנה בכלל והלבשה תחתונה בפרט, על הדימוי הלא מציאותי של הגוף הנשי בפרסומות שלהן, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אחת לתקופה עולה מחאת נשים סביב אירוע כזה או אחר (לאחרונה נתקלנו בכך סביב הריטוש שעברה תקווה גדעון, זוכת העונה האחרונה של "האח הגדול"), אך החברות ממשיכות בשלהן.

אבל הפרסומת הנוכחית הצליחה לחצות קווים בכל האמור בתפיסת הנשים את עצמן, תפיסה שנטווית בזהירות רבה ועל פני זמן ארוך תוך ניסיון לשנות דימויים והגדרות שהוטמעו במהלך שנים רבות.

למותר לציין כי כאישה, החזיה עבורי היא פריט שיש לו תפקיד פונקציונלי שקודם לכל מטרה אחרת, ועדיין הפרסומאים בוחרים להציג את הפריטים הללו בהקשר מיני. כחוקרת ומרצה בתחומי השיווק, ברור לי שהמסר הסמוי כאן מכוון למספר קהלי מטרה ואולי אפילו מדגיש קהל מטרה שאינו הנשים. אבל זה רק פן משני בקונפליקט. הפן העיקרי נבע מהחיבור הלא מוצלח לדעתי בין הוויזואליה למלל. המלל כיוון למקום מאוד ברור - כוח-על. המושג הזה מתחבר לנו היום יותר מתמיד עם דמות גיבורת-העל, והתזמון אינו מקרי. יחד עם זאת, אם תשאלו נשים באשר הן האם עצם היותן נשים משמעו כוח-על, התגובה כנראה תהיה "לא". היותי אישה משמעו כוח אבל לא כוח-על.

תנועת Me Too כיוונה ומכוונת לדעתי לשיווין כוח. הקריצה של המפרסם לכיוון ה-Empowerment של נשים בתקופה האחרונה, מנסה לעלות על גל ולהרוויח מהאהדה הציבורית שיש לעניין. יחד עם זאת, החיבור בין דמויות של נשים לבושות בהלבשה תחתונה ובין מושג הכוח יוצר סתירה ומעורר אנטגוניזם. לחבר בין כוח נשי לבין אישה בהלבשה תחתונה שולח מסר ברור, והוא שהכוח שלנו הוא במראה המעורטל. זה שגוי! אם תנועת הMe Too חידדה משהו, זה בדיוק את העובדה הזו. להשתמש בוויזואליה שמחפיצה נשים תוך שימוש במסר של העצמה נשית, מהדהד את הזלזול וחוסר ההערכה כלפינו הנשים.


אני מודעת לתפיסה האומרת כי פרסום רע זה פרסום לא זכור, וכי פרסום המעורר תשומת-לב מכל סוג שהוא, השיג את מטרתו. אני חולקת על כך בהקשר הזה. קונפליקט הוא טוב כל עוד הוא לא מעורר התנגדות למותג. ההקטנה של ההעצמה הנשית לכדי הלבשה תחתונה שנראית טוב, והזלזול שמופגן דרך זה, יכולים לעורר סלידה מהמותג וזה בוודאות פרסום שלא השיג את מטרתו.

המהפכה שתנועת Me Too מובילה מחלחלת עמוק אפילו בישראל, אבל המהפכה לא תושלם עד שהתובנות שהיא מביאה איתה לא יגיעו למקומות המאופיינים בהתנשאות הגברית הטיפוסית, כמו חלק ממשרדי הפרסום.

הגיע הזמן שהפרסומאים והמפרסמים יקדישו זמן להבנה מקיפה וטובה של קהל המטרה הנשי. הבנה שתוביל לכך שקהל המטרה הראשי והעיקרי לפנייה בכל האמור בהלבשה תחתונה יהיה נשים, ושהמסרים שיכוונו לאותו קהל מטרה יתבססו על ההכרה בנשים כשוות זכויות ויכבדו את דעתן ואת רצונותיהן.

לקריאת המאמר המלא שפורסם בגלובס בתאריך 26.12.2020 לחצו כאן