• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

העולם מורכב? הפתרון פשוט

"חברות שפעלו לפי דוקטרינת כללים פשוטים השיגו ביצועים עסקיים טובים יותר. לא מספיק להגיד למנהלים ללמוד מסיפורי הצלחה וכישלון – על מנת למנף את הלמידה יש לתרגם אותה לכללים שמספקים הכוונה ברורה" (ד"ר יואל אסרף).

העולם מורכב, תחרותי וגלובלי מאי פעם, ומשבר הקורונה רק טרף עוד יותר את הקלפים. הפתרון של בתי הספר למנהל עסקים שהיה אמור לספק מצפן בעידן חוסר הוודאות ולאפשר התנהלות עסקית מוכוונת מטרה הינו תוכנית אסטרטגית מפורטת. אולם, מנהלים רבים כבר למדו שלמרות ההשקעה הגדולה בתכנון אסטרטגי הרי שהיישום של התוכנית הוא המרכיב הקריטי. יישום זה הופך למאתגר במיוחד כשמנהלים בחברות בינלאומיות עובדים ממקומות שונים בעולם עם פערי תרבות ניכרים. במובן זה, חברות בינלאומיות רבות הפכו להיות מסורבלות ולמנהלים קשה לעיתים לעקוב אחר ריבוי המסרים ולהבין כיצד מצפים מהם לקבל החלטות ובאיזה כיוון. 

צוות חוקרים בהובלתו של ד"ר יואל אסרף מהפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים, פרסם לאחרונה מאמר בכתב העת היקרתי International Marketing Review המבוסס על הרצת מודל חדש של "דוקטרינת כללים פשוטים" בקרב כ- 400 חברות ישראליות בעלות פעילות בינלאומית. המודל מושתת על התפיסה שאותה קידם גם ליאונרדו דה וינצ'י והיא ש"פשטות היא התחכום האולטימטיבי". את התנ"ך רובנו לא זוכרים אבל את עשרת הדברות שהם למעשה אוסף של כללי עשה ואל תעשה רבים מאתנו מכירים.
לדברי ד"ר אסרף: "מסתבר שהשימוש בכללים פשוטים הוא נפוץ גם בקרב חברות רבות למרות שהרבה פעמים הם לא כתובים בשום מקום. במסגרת לימוד הנושא איתרנו כללים של חברות ידועות כגון: "אנחנו לעולם לא נעבוד עם משרד פרסום" (Soda Stream), "אנחנו נשיק מוצר חדש רק אם הוא ישיג רווחיות מינימאלית של 13.5%" (LEGO) , "אנחנו לעולם לא נשיק מותגים פרטיים" (Unilever), "אנחנו נשיק מוצרים אך ורק באם אנחנו יכולים להוביל את הענף" (Apple). השימוש בכללים פשוטים אלו שקל מאוד לזכור אותם, להבין אותם ולהשתמש בהם עוזר לחברות לפתח שפה שיווקית בינלאומית שמחברת עובדים ומנהלים ברחבי הגלובוס".

המחקר של ד"ר אסרף הוא המחקר הכמותי הראשון בתחום והחידוש המרכזי שלו הוא בכך שהודגם בו באופן מובהק ששימוש בכללים פשוטים מגביר משמעותית את הסיכוי לביצועים עסקים טובים יותר. מעבר לכך, נמצא שבעוד שלמידה מניסיון כגון תרבות התחקירים בסגנון חיל האוויר הינה חשובה, הרי שהאפקטיביות מלמידה שכזו מושגת רק כשלאחר תחקיר אירוע מוצלח או כישלון, דוחות התחקיר עוברים טרנספורמציה ומופקים מהם מספר מועט של כללים פשוטים מכווינים. "אף אחד לא יכול לזכור תחקירים ארוכים, אבל כלל שמנוסח בפשטות הינו זכיר יותר ומסייע לכוון אל ההתנהגות הרצויה" אמר ד"ר אסרף. בנוסף, נמצא שבניגוד לציפייה הרי שניהול לפי כללים פשוטים אינו הופך את הארגון לקשיח יותר. מסתבר שניהול בכללים פשוטים אף עשוי לספק גמישות למנהלים שכן הם נדרשים לקיים את הכללים הקיימים - בהם מאמינה החברה - וכשאין כללים כאלו, מתאפשר להם להגיע למטרה בדרכים יצירתיות חדשות. ג'ף בזוס שמנהל את אמזון ע"פ 14 כללי מנהיגות שכל עובד בחברה מכיר ידוע באמרתו "אנחנו עקשניים לגבי החזון , אנחנו גמישים לגבי הפרטים".

לסיכום, בעידן של הצפת מידע, חוסר וודאות ועולם גלובלי מורכב - השימוש בכלים פשוטים מומלץ – לידיעת מקבלי ההחלטות בנושא הקורונה שהצליחו עם הרבה רצון טוב לבלבל רבים.