• "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

  • "ברופין מגדירים מחדש קיימות"

    כששואלים את פרופ' אביעד קליינברג, היסטוריון בעל שם עולמי, המכהן כנשיא המרכז האקדמי רופין, מהו התחום שהאקדמיה מחויבת לעסוק בו, הוא משיב: "קיימות, אבל לא רק מיחזור, ניקיון חופים, שימוש באנרגיות מתחדשות. קיימות היא כל תחום שיבטיח עתיד בר קיימא: חברה לא בזבזנית, חברה שוויונית, חברה שלא מזדהמת בשקרים ובניצול. הסטודנטים שאנחנו שולחים לחברה לא אמורים להיות רק מומחים לתחום עיסוקם. הם אמורים להיות אזרחים טובים יותר ובני אדם טובים יותר. זה האתגר. האקדמיה צריכה להגדיר מחדש קיימות".

    קרא עוד

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

כולם מדברים START UP NATION. ואני חושב למה לא OCEAN NATION?

"אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים", אומר פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. "אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות". "כשסטודנט שואל אותי למה בכלל לעשות תואר במדעי הים, הוא מרים לי להנחתה", מספר בחיוך פרופ' דב צביאלי, דיקן הפקולטה למדעי הים במכמורת. הוא מצביע בידו מערבה, אל הים הנשקף ממשרדו, ומוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה העתיד של כולנו טמון בים. אנחנו רק מגרדים את קצה הקרחון במחקר הימי והחופי, וממעטים להחשיב את הפוטנציאל שטמון בו לעתיד האנושות".

קרא עוד

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

1215 בוגרים ומוסמכים שממשיכים להגיע גבוה!

ב-6.6.23 התקיים במרכז האקדמי רופין, טקס הענקת תארים לשנת 2023, לכ-1,215 בוגרים ומוסמכים, מתוכם 20 מוסמכים מצטייני הנשיא. האירוע התקיים בנוכחות פרופ' אביעד קליינברג, נשיא המרכז האקדמי רופין, מר רענן דינור, יו"ר הועד המנהל, חברי סגל והנהלה, דיקאני הפקולטות, בוגרים ובני משפחותיהם שמילאו את הקמפוס בהתרגשות וחיוכים. העיתונאית הגב' דנה וייס הנחתה את הערב והזמר אוהד שרגאי הנעים את אוזננו במהלכו.

קרא עוד

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

אם לא נשנה כיוון, הפסקות החשמל האלה רק יתרבו

מאמר דעה: הפסקת החשמל הגדולה שחווינו בשישי האחרון עלולה להיות תצוגה מקדימה של מה שצפוי למשק החשמל הישראלי עם העלייה בתדירות גלי החום עקב החרפת משבר האקלים. הפתרונות בידיים שלנו, עכשיו צריך רק להוציא אותם לפועל

קרא עוד

ניהול עסק זה לא עניין לתיאוריות

פרופ' יוסי יסעור, מרצה למנהל עסקים במרכז האקדמי רופין מוביל קורס ייחודי בישראל המדמה עבור הסטודנטים ניהול של עסק אמיתי

אם ישנה בעיה, אשר מצביעים עליה סטודנטים רבים באקדמיה, היא העודף בלימודים תיאורטיים, אשר אולי טובים לקבלת תואר אקדמי,  אך לא תמיד מכינים את הסטודנט לעולם האמיתי ולתעשייה בה הוא רוצה להשתלב. במרכז האקדמי רופין מתגאים בכך שזהו אחד מהמוסדות האקדמיים, אשר נותנים דגש מיוחד לפרקטיקה ולא רק לתיאוריה. אמירה זו מקבל משנה תוקף במיוחד בקורס "משחק עסקים ממוחשב", אשר הינו קורס חובה לכל התארים הניהוליים ברופין: החל מהתארים הראשונים במנהל עסקים ובכלכלה עבור לתכנית הוותיקה  BA מנהלים, שהסטודנטים בה הם מנהלים בפועל, המשלימים את השכלתם האקדמית וכלה  ובתכנית היוקרתית המוסמך במינהל עסקים MBA, שפועלת ברופין כבר 8 שנים ומציעה ניהול עיסקי בכיר בדגש על גלובליזציה למנהלים ולבוגרי התארים הראשונים.

"הקורס 'משחק העסקים' מדמה מצב שבו הסטודנטים מנהלים חברה וירטואלית", מסביר פרופ' יוסי יסעור, מהמומחים הבולטים בישראל בתורת ההחלטות ומרצה למינהל עסקים ובתכנית המוסמך MBA ו- BAמנהלים במרכז האקדמי רופין. "כל קבוצת סטודנטים מנהלת חברה וירטואליות, שבעצם מתחרה על אותו פלח שוק במטרה להשיג את התשואה הגבוהה ביותר עבור בעלי המניות. במסגרת הקורס, הסטודנטים מתנסים בגיוס ופיטורי עובדים, תכנון שינויים בפסי-הייצור, רכישת חומרי גלם,  לייצר, לשווק ולמכור את המוצרים תוך התחשבות בגורמי הייצור ולקיחת סיכונים בשיק רווי תחרות", ממשיך פרופ' יסעור בהתלהבות את תיאור הקורס.

"שיאו של הקורס הוא 'יריד משחק עסקים', במסגרתו הפירמות מציגות בו את תוצרי המשחק, שנערך בנושא שהוגדר לאותו הקורס. הפירמות שהוקמו כחלק מהפעילו מהמשחק הממוחשב בקורס, מקימות מיצגים מרשימים ומנסות לשווק לקהל את המוצרים השונים, תוך תשומת לב לכל התקשורת החזותית של הפירמות: הלוגו, הקונספט הפרסומי, גימיקים רבים, אפקטים חזותיים והדגמות. בסופו של דבר, הם צריכים לשכנע צוות שופטים, אשר מורכב מבוגרים, מסגל ומבכירים בתעשייה. כך הבוגרים שלנו מגיעים לעולם העסקים עם הרבה יותר מתיאוריות, לאחר שהתנסו גם על מחשב וגם בפועל בהקמת עסק ותפעולו", מסכם פרופ' יסעור.